Peraturan hidup Sergei Mikhalkov

• Syarat kehidupan Sergei Mikhalkov

Peraturan hidup Sergei Mikhalkov

Penyair, meninggal dunia pada 27 Ogos, 2009

Saya boleh berfikir tentang apa-apa.

Dan saya tidak berasa apa-apa apabila saya dikritik. Saya tidak mendengar kritikan. Saya menulis lagu itu. Yang lain telah menulis versi anda sendiri. Saya tidak tahu sama ada saya dapat meluahkan apa yang saya rasa itu, tetapi ayat-ayat lain tidak diterima, dan saya - diambil.

pengasuh saya secara tidak sengaja bertukar kerusi roda di mana saya meletakkan, setelah aku stuttered. Stalin berkata kepada saya: "Mikhalkov, tidak gagap! Saya telah diberitahu Molotov bahawa dia telah berhenti gagap - dan dia berhenti ". Stalin suka bergurau.

Ada satu perang fotografi: Saya di laut, bersandar, merawat gula-gula wanita dalam saman mandi. Dan apa yang pelik? Perang pada ketika ini - adalah dalam buaian penuh, tetapi kehidupan berjalan seperti biasa.

Saya mahu hidup dan tiada ketakutan. Saya berusia 94 tahun. Pada usia ini, anda hanya memikirkan satu perkara: mungkin akan berakhir - kita mahu bahawa orang hidup lebih selamat di atas tanah dan, khususnya, di negara kita.

Pada wanita sentiasa tertarik kepada jiwa. Jika seorang wanita hidup untuk anda - ia bermakna bahawa ia mempunyai jiwa. Dan kadang-kadang, dia mahu anda untuk hidup demi ia. Ia sudah kajian psikologi yang kompleks. Saya suka kedua-dua filem Nikita Khrushchev: "Asli" dan "Oblomov". Tetapi sebenarnya saya tidak mempunyai hak dan tidak memuji atau mengutuk. Anak saya, Nikita, - dia adalah seorang lelaki tua, beliau tidak lama lagi tujuh puluh jiwa.

Tiada apa yang tidak membaca semula, kerana begitu ingat semua.

Semua kawan-kawan saya di pangkuan mati satu - kerana sakit, yang lain - dari kemalangan. Saya mahu mengatakan, sekali dengan seseorang untuk berjumpa dengan orang terkenal, dan kemudian anda membaca akhbar, menonton, dan dia sudah mati. Saya terkejut bahawa beberapa orang yang sangat buruk - saya bercakap tentang ahli politik - telah hidup untuk masa yang lama. Tetapi mereka juga meninggal dunia.

Secara umum, kematian adalah perlu untuk berfikir dengan cara yang sama dan hidup.

Saya lebih baik ingat apa yang berlaku kepada saya lima puluh tahun yang lalu: pertemuan dengan Stalin, permulaan perang. Dan yang buruk - yang tahun lepas. tawaran purata dengan warga tua.

Saya tahu Voroshilov, Mikoyan, Khrushchev, Beria, Molotov. Saya bertemu dengan Stalin - dia suka puisi saya - Saya tidak mengatakan ia, tetapi ia berkata kepada orang lain. Kepala saya tidak berputar, kerana saya seorang lelaki dengan rasa humor.

Manusia adalah pada setiap masa - pada tahun 1970, dan kini - oleh dan besar berkenaan dengan hanya satu perkara: tidak ada yang mahu perang. Berbanding dengan ini, yang lain - kebodohan.

Berkenaan dengan wartawan tentera bekerja di Iraq. Anda tidak menembak, dan menembak pada anda. Dan mempertaruhkan nyawa dan reputasi pada masa yang sama. Saya sendiri adalah seorang wartawan tentera. Saya bosan dengan pengiklanan.

Apabila saya mendengar bahawa lagu kebangsaan Rusia digunakan dan bukannya panggilan ke telefon mudah alih, saya tidak tersinggung. Saya tidak mengambil berat tentang orang lain.

Sia-sia dimarahi Harry Potter. Saya telah membaca. Tiada bahaya Harry Potter tidak bertanggungjawab. Ini adalah bacaan yang sangat menarik.

Seorang lelaki harus berpakaian semata-mata dalam apa yang sesuai dengan dia - dan ia menyelesaikan isterinya.

Adalah sukar untuk mengatakan bahawa saya bimbang. Ia satu perkara apabila anda melihat buruk dalam tempoh 30 tahun. Lain - apabila dalam 94 tahun. Tetapi kita mesti bersabar dan bekerja. Perkara utama untuk lelaki - untuk hidup dan bekerja.

Seorang penulis - ia sentiasa berfungsi.

Pelakon Ulyanov - yang baik hati lelaki - dirinya hancur. Kerana sebagai pelakon - ia adalah sangat sukar: ia adalah perlu untuk melangkau seluruh dirinya.

Saya tidak boleh mendengar apabila saya seseorang yang berbunyi - ia adalah perlu untuk membaca dan untuk menerokai semua.

Ernichestvo - menjijikkan kualiti. Ernichayu orang apa yang baik untuk menulis.

Dengan orang umur saya tidak mahu berkata - tiada apa yang baik untuk dengar daripada mereka.